Wil je in beeld komen én blijven bij jouw publiek, dan heb je content nodig. Verrekte goeie content die waarde toevoegt én interesse opwekt. Maar waar begin je? Goede content schud je niet even uit je pen.
Als specialist in jouw vakgebied heb je waardevolle kennis.
Kennis die iets zegt over de expertise van je bedrijf. En waar jouw doelgroepen iets aan hebben. Sterker, ze zijn via internet en sociale media actief op zoek naar deze informatie.
- Heb je een banketbakkerij? Deel recepten waar jouw klanten thuis mee aan de slag kunnen.
- Heb je een ICT-bedrijf? Informeer je doelgroepen over actuele ontwikkelingen op het gebied van software en security.
- Heb je een fysiotherapiepraktijk? Deel jouw kennis over bepaalde aandoeningen en hoe je daar het best mee omgaat in de thuissituatie.
- En ben je makelaar? Vertel mensen waar zij aan moeten denken bij de verkoop van hun huis. En wat ze zelf kunnen doen om de verkoop te stimuleren. Daarmee help je hen echt verder.
Waarom zou je überhaupt kennis delen?
Organisaties die relevante content delen, vallen op bij hun doelgroepen. En het mooie is: met goede content kom je online in gesprek met je doelgroepen. Je raakt in dialoog! Als je dat op consistente en strategische wijze aanpakt, dan is de kans groot dat deze mensen op den duur bij je kopen.
Wees niet bang dat je te veel kennis weggeeft; jij blijft de specialist. Trouwens: als jij niet iets van je kennis deelt, dan doet je concurrent het wel. Laat dus zien dat jij de expert bent en niemand anders! Dát is de kracht van contentmarketing!
Is contentmarketing echt zo simpel?
Ja en nee. Ja, omdat je er morgen gelijk mee aan de slag kunt. Nee, omdat contentmarketing alleen succesvol kan zijn als je het planmatig aanpakt en langere tijd volhoudt. Met planmatig bedoelen we: het delen van de juiste content, op het juiste moment, via de juiste kanalen en gericht op specifieke doelgroepen. En houd het zeker twee jaar vol om het effect ervan te kunnen bepalen. Stap voor stap bouw je aan een bibliotheek van waardevolle content voor jouw publiek.
Whitepapers, ebooks en blogs
Wat heb jij nodig: een whitepaper, een ebook of blogs? Een persbericht misschien? Ik denk graag met je mee over het beste middelen voor jouw doelgroep.