Blog laten schrijven

Blog laten schrijven

Een blog schrijven is als praten met de ander. En als je praat, heb je contact. En als je contact hebt, dan wordt de volgende stap – bij elkaar op de koffie – wel heel klein. Koude acquisitie wordt een stuk warmer. Maar hoe schrijf je blog waarin je je kennis deelt én in contact bent met je lezer? Ik help je graag. Hiervoor werk ik samen met ervaren collega-tekstschrijvers.

Blog laten schrijven

Een blog schrijven is als praten met de ander. En als je praat, heb je contact. En als je contact hebt, dan wordt de volgende stap – bij elkaar op de koffie – wel heel klein. Koude acquisitie wordt een stuk warmer. Maar hoe schrijf je blog waarin je je kennis deelt én in contact bent met je lezer? Ik help je graag. Hiervoor werk ik samen met ervaren collega-tekstschrijvers.

Niet voor Google, maar voor mensen

Te veel organisaties schrijven blogs puur voor Google. Want als je veel blogs produceert, komen er veel mensen op je website. Het gevolg: slechte blogs die nergens over gaan en – oh gruwel – met veel reclame voor de eigen toko.

Maar mensen, we willen toch geen reclame meer? We willen kennis – tips, adviezen, inzichten – waar we direct iets aan hebben: What’s In It For Me!

Andersom is dus beter: je schrijft blogs omdat je weet dat jouw (potentiële) klanten die informatie waardevol vinden. En als je dat goed doet en – niet te vergeten – lang genoeg volhoudt, dan werpt dat zijn vruchten af. Want dan gaan mensen je zien als autoriteit. En ben je sneller in beeld.

Wie is je doelgroep?

Schrijven is dus als praten. Maar dan moeten we natuurlijk weten tegen wie we praten. Dat is stap 1 van een succesvolle blog. En stap 2: waarover gaan we bloggen? Wat wordt jouw domein? Dat helpt om richting te bepalen en koers te houden. Dan maken we een contentkalender en vullen die met onderwerpen. En dan komt het leukste werk: schrijven!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.