Tarieven tekstschrijver

Wat kost een tekstschrijver?

Wat kost een tekstschrijver? Sommige tekstschrijvers vragen 60 euro per uur, anderen 100 of zelfs 120 euro. Ikzelf hanteer een uurtarief vanaf 90 euro, afhankelijk van jouw wensen én van de complexiteit en omvang van de opdracht. Maar daarmee weet je nog niets. Want misschien werk ik wel veel sneller dan en tekstschrijver die 60 euro vraagt. En het is ook niet gezegd dat een tekstschrijver met een uurtarief van 120 euro beter werk levert. Je kunt ervan op aan dat ik altijd streef naar de meest efficiënte werkwijze én tegelijkertijd naar de allerbeste kwaliteit.

Natuurlijk wil jij weten waar je bij mij aan toe bent. Daarom maak ik in de praktijk altijd een offerte. Met zo’n projectprijs weet je waar je aan toe bent. Gaat het om een grotere opdracht van bijvoorbeeld 30 uur of meer, dan maak ik met plezier een proeftekst. Zo weet je zeker dat je goed zit bij mij. Soms ben ik toch wat meer tijd kwijt met de klus, soms iets minder.

Tarieven webteksten schrijven

Voor het schrijven van websiteteksten hanteer ik gemiddeld 1,5 uur tot 3 uur voor 1 webpagina. Het exacte tarief hangt onder meer af van het type pagina. Met een producten- of dienstenpagina en een over-ons-pagina ben ik vast langer bezig dan met een contactpagina. Ook de lengte van de webpagina speelt een rol, net als de complexiteit van het onderwerp.

Tarieven whitepaper schrijven

Een whitepaper bestaat gemiddeld tussen de 8 en 10 pagina’s A4. Omgerekend circa 3600 – 4500 woorden. Gemiddeld kost het schrijven van een whitepaper me 1,5 tot 3 uur per pagina. Ook weer afhankelijk van een aantal zaken. Hoe kom ik aan de informatie: ga ik iemand interviewen, krijg ik veel basisinformatie op papier of moet ik veel informatie zelf opzoeken? Ook de complexiteit van het onderwerp speelt mee.

Tarieven blog schrijven

Een blogtekst schrijven kost me tussen de 2 en 5 uur. Hoe lang het schrijven van een blog me precies kost, hangt af van de complexiteit van het onderwerp, de diepgang van de blog en de tekstlengte. Meestal interview ik een deskundige van je organisatie, waarna ik de tekst schrijf.

Laten we het eens omdraaien: wat levert een goede tekstschrijver op?

Je schakelt niet voor niets een tekstschrijver in. Want een goede tekstschrijver levert jou vooral ook veel op. Zoals:

  • Praktisch voordeel: tijdbesparing
  • Ik werp een kritische blik op het verhaal van jouw organisatie
  • Ik kijk door de bril van jouw doelgroep
  • Je krijgt teksten die informeren én verleiden
  • SEO-teksten dragen bij aan betere vindbaarheid in Google
  • Verleidingstechnieken zorgen voor meer conversie van bezoeker naar klant
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.