Afbeelding van een toetsenbord voor pagina webteksten laten schrijven

Webteksten laten schrijven

Snak je naar onweerstaanbare webteksten die werken? Schrijven we, helder en overtuigend. Voor organisaties met ambitie.

Genoeg! Doe mij een offerte Lees meer

Iedereen kan schrijven. Mooie volzinnen. Puntjes op de i en klaar. Even op je website knallen en laat de klanten maar komen. Maar wat als ze niet komen? Dít kan ook: je worstelt al weken. Tikt drie woorden, haalt er twee weer weg. Of alledrie. Wat wil je vertellen? En aan wie? Je hoofd zit te vol. De ideeën buitelen over elkaar. En nu?

Geen man overboord. Je hebt ons: Jeroen Fidder en Martin Vesseur. 

Niet dat we het eventjes uit onze mouw schudden.

Tekstschrijven is zweten geblazen. Tenminste, als je het écht goed wilt doen. Beter wilt zijn dan de rest. Méér wilt opvallen dan je concurrenten. En beter wilt zijn dan die irritante startup die jou al aardig in de weg zit.

Hoe goed ken jij bijvoorbeeld je doelgroep? Hoe zorg je dat jouw website goed wordt gevonden? En als ze bij bosjes op je website komen, doen ze dan eigenlijk wel wat jij wilt? Contact opnemen? Een e-book of whitepaper downloaden? Zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief. Of dat ene product bestellen?

Pák ze bij de kladden

Inderdaad, bij de kladden. Intrigeer hen met de informatie die zij willen. En verleid hen als een Italiaanse Casanova. Met soepele danspasjes. Verleidelijke woordjes. En misschien ook wel een onweerstaanbaar cadeau.

Wil je graag meer resultaat uit je online activiteiten? Als online tekstschrijvers helpen we je graag.

“Mwah, dat is vast niet gratis”, horen we je denken.

Klopt.

Maar een goede SEO-tekstschrijver brengt zijn geld dubbel en dwars op. Niet eenmalig, maar voor de langere termijn. Een online tekstschrijver draagt bij aan een goede vindbaarheid in Google. En zorgt dat zoveel mogelijk mensen op jouw website doen wat jij graag wilt.

Een goed geschreven webtekst is het resultaat van inzicht in jouw doelgroep, zoektermenonderzoek, marketing, een snufje psychologie en … gezond verstand. Dat is meestal een heel gepuzzel. Ook voor ons hoor. Want hé, als je écht iets goed wilt, dan komt dat niet vanzelf. Mooi als we dat voor jou kunnen doen!

Ok, ok! Kom maar op met die offerte

Of bekijk de FAQ’s helemaal onderaan deze pagina (scrollen maar)

Of ben je op zoek naar…

Inspirerende content

Aan de slag met AI

Inspirerende content

Aan de slag met contentmarketing, maar geen tijd of schrijftalent? We schrijven blogs, whitepapers en ebooks. Concreet, praktisch, inspirerend.
Eerste hulp bij contentmarketing >

Aan de slag met AI

Zelf met AI aan de slag? Voorkom grijze middelmaat. Ik help je menselijke teksten te maken die passen bij je organisatie en je doelgroep. Teksten die werken.
Copywriter & AI-coach >

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Waarom zijn tekstschrijvers eigenlijk ‘zo duur’?

    Omdat we goedkoop zijn vergeleken met wat je misloopt zonder goede teksten. Slechte teksten kosten je klanten, clicks en geloofwaardigheid. Een goede tekst verdient zich terug, soms al met één aanvraag, klik of bestelling.

  • Hebben jullie weleens een opdracht geweigerd, en waarom?

    Ja, dat gebeurt weleens. Bijvoorbeeld als we denken dat we niet de juiste personen zijn voor de klus. Soms omdat de deadline zo strak is, dat we de opdracht niet de aandacht kunnen geven die ze verdient. Maar omdat we met z’n tweeën zijn, komt dat laatste eigenlijk nooit voor.

    Ook onrealistische verwachtingen kunnen een reden zijn, zoals: ‘Ik wil op 1 in Google’. Zulke harde garanties kunnen we nooit geven. Niemand kan dat.

    En soms voelen we gewoon geen klik. Bijvoorbeeld als we een mismatch ervaar in waarden.

  • Hoelang duurt het voordat de teksten klaar zijn?

    Dat kan altijd gebeuren. Tekstschrijven is geen exacte wetenschap. Bovendien ken jij je organisatie als beste. Als de tekst niet goed genoeg past bij wat jij voor ogen had, dan horen we dat graag. Want we gaan voor resultaat, samen.

    Een zorgvuldige aanpak helpt. We stemmen eerst alles goed af: de tone-of-voice, je doelgroep (vragen, twijfels en doelen) en de inhoud. We werken met jouw input, documenten én een goed gesprek. Zo komen we tot een eerste versie, inclusief vragen en suggesties in de kantlijn.

    Daarna is het aan jou: klopt het inhoudelijk? Mist er iets? Jouw feedback is goud waard. Op basis daarvan maken we een tweede tekstversie. Soms volgt er een derde ronde.

    Heel soms klikt het niet. Dan lossen we dat netjes op. Maar geloof ons: dat komt zelden voor.

  • Doen jullie ook het zoektermenonderzoek, of moeten wij dat aanleveren?

    Als je wilt, doen wij dat voor je. Maar we werken ook met aangeleverde zoektermen.

    Zoals je hebt gemerkt, verandert de SEO in rap tempo. Steeds meer mensen zoeken in AI-tools. Ook de AI Overviews in Google en featured snippets veranderen het hele spel. Beide domineren inmiddels de zoekresultaten waardoor er minder mensen op websites komen. Het is dus zaak om ook in de AI-tools zichtbaar te worden. Dat heet inmiddels: Generative Engine Optimization.

  • Kan ik ook bij jullie terecht als ik alleen bestaande teksten wil laten verbeteren?

    Zeker. Soms zit er al genoeg in je huidige teksten, maar mist het scherpte of richting. Dan herschrijven we waar nodig.

    Vaak blijkt de grens tussen bestaande teksten redigeren en nieuwe teksten schrijven flinterdun. Want bij het redigeren komen er vaak achter dat er elementen missen. En voor je het weet, ben je aan het schrijven. We stemmen dit goed met je af.

  • Werken jullie ook met AI? Of schrijven jullie alles zelf?

    We zetten AI in als assistent, bijvoorbeeld voor structuur, ideeën of formats. Maar de echte teksten? Die komen uit mensenhoofden. Het gaat ons om het perfecte samenspel tussen mens en machine.

    Trouwens, we kunnen ook GPT’s voor je maken. Bijvoorbeeld voor terugkerende teksten zoals nieuwsberichten en vacatureteksten.

    Heb je liever dat we helemaal geen AI gebruiken? Super. Doen we dat. Want we deden al die tijd al zonder.

  • Hoe flexibel zijn jullie inzetbaar voor spoedopdrachten?

    Dat hangt af van de omvang van je opdracht én onze agenda. Kleinere opdrachten van 4 tot 8 uur kunnen we meestal op korte termijn inplannen, meestal binnen 1 tot 2 weken en soms binnen enkele dagen. Middelgrote opdrachten van 10 tot pakweg 25 uur vragen meer planning. Heb je een grote opdracht van zo’n 40 uur of meer, stem dit dan zo tijdig mogelijk met ons af.

  • Wat is jouw tarief?

    Die vraag krijg ik vaak, en dat is logisch. Daarom heb ik er een aparte pagina over gemaakt.

    Lees hier meer over mijn tarieven

  • Waarom zou ik jullie inhuren als ik ook zelf ‘wel een eind kom’ met teksten?

    Iedereen kan typen. Maar niet iedereen krijgt lezers in beweging. Je kunt prima zelf je webteksten schrijven, als je daar de tijd, energie en afstand voor hebt. Maar als het doel is: opvallen, overtuigen en gevonden worden? Dan heb je meer nodig dan ‘een vlotte pen’. Dan heb je strategie nodig. En kennis van copywriting. En ja, daar helpen wij bij.

    Eén tip: vergeet je leraar Nederlands. Een zin kan prima beginnen met ‘Want’, ‘Maar’ en ‘En’. Een zin hóeft geen onderwerp en persoonsvorm te hebben. En een zin mag ook gewoon bestaan uit één woord.

    Dus.