Baby’s, peuters en kleuters. Ja, daar heb ik persoonlijk ervaring mee. En dus ook met autostoeltjes, kinderwagens en buggy’s. Ik herinner me het gewurmd op de achterbank van onze veel te kleine auto. Het geworstel om de kinderwagen in de juiste vorm uitgeklapt te krijgen. Het gespartel om je kindje daar op liefdevolle doch besliste wijze in te leggen of te zetten. Gelukkig zijn deze producten tegenwoordig een stuk gebruiksvriendelijker. Daar kwam ik achter toen ik deze klus mocht doen voor Dorel Juvenile.
De klant
Dorel Juvenile is Europees marktleider van kwaliteitsvolle, veilig en modieuze producten voor kinderen. Zoals Maxi-Cosi, Quinny en Safety 1st.
De opdracht
Babyvalue.nl is een bestaande website waarop Dorel Juveline autostoeltjes, kinderwagens, buggy’s en andere babyproducten verkoopt van onder meer de merken Maxi-Cosi, Quinny en Safety 1st. Het gaat om oudere productseries en showroommodellen. Voor deze website schreef ik circa 130 SEO-teksten, zowel categorieteksten als productteksten. Dit deed ik op basis van zoekwoordenonderzoek, aangeleverd door een online marketingbureau.
Het resultaat
Teksten die zorgen voor een betere vindbaarheid van de afzonderlijke pagina’s. De teksten zijn medio juni 2017 geplaatst. De bereikte resultaten worden continu gemeten.