De zon is heerlijk. Totdat je er last van hebt. Dan trek je een gordijn dicht. Of een zonnescherm open. De zon, Sunmaster leeft ervan. Wij allemaal toch?
De klant
Sunmaster is producent en leverancier van zonwering, al sinds 1971. De collectie bestaat uit 6 productgroepen: knikarmschermen, uitvalschermen, screens, rolluiken, buitenjaloezieën en het buitenleven-programma. Kwaliteitsproducten die bescherming bieden tegen tegenzonlicht. Ze zorgen voor een comfortabel buitenleven én voor een aangenaam binnenklimaat. Sunmaster is overigens de uitvinder van de screen, een niet meer weg te denken product, waar ook ter wereld.
De opdracht
Sunmaster was hard toe aan een nieuwe website. De oude website was technisch verouderd en visueel weinig belevingsvol. Bovendien wilde Sunmaster zich met de nieuwe website rechtstreeks richten tot de consument. Hoe? Door hem goede productinformatie te bieden en te verwijzen naar een wederverkoper in de buurt. Inzpire design & communicatie verzorgde het concept en het ontwerp, Haagen Internet tekende voor de technische realisatie. Ik deed het zoekwoordenonderzoek, dacht mee over de navigatiestructuur en schreef de SEO-teksten.
Het resultaat
Een belevingsvolle en informatieve website gericht op consumenten. Zij vinden eenvoudig de weg naar de juiste productgroepen en producttypen. De informatieve teksten helpen de bezoeker om de juiste keuze te maken. Met de zonwering styler stelt de bezoeker zelf zijn scherm samen. En via de dealer-locator vindt de bezoeker eenvoudig de Sunmaster-dealer in de omgeving. Kortom, veel service, veel beleving. Kom maar op met die zon!