Delfts Blauw, daar had ik nooit zoveel mee. Jij misschien ook niet. Natuurlijk, een Hollandse traditie, overigens overgewaaid uit China. Maar wel wat oubollig toch? Nou, niet bij Heinen Delfts Blauw. Dit bedrijf maakt het ambacht weer helemaal hip. Super dus om me daar in te verdiepen. Inmiddels kan ik zeggen: I ♥ Delfts blauw. Mooi vak heb ik toch.
De klant
Heinen Delfts Blauw is een van de bekendste producenten van Delfts blauw aardewerk. Een maakbedrijf dat het eeuwenoude ambacht springlevend houdt. Met respect voor de eeuwenoude traditie zoekt Heinen Delfts Blauw naar nieuwe wegen en naar vernieuwing. Bij Heinen Delfts Blauw werken de beste Delfts blauw ontwerpers, plateelschilders en keramisch-technici van Nederland. Ook werkt het bedrijf samen met Nederlandse ontwerpers van naam en faam. Samen geven ze invulling aan de missie: creating new traditions.
Heinen Delfts Blauw heeft 12 vestigingen: 10 winkels (Amsterdam, Delft, Curaçao), een hoofdkantoor in Putten en een volledig eigen fabriek in China. In de ateliers in Delft en Putten maken ze handbeschilderd Delfts blauw. In de eigen fabriek in China maken ze Delfts blauwe producten met een optimale prijs-kwaliteitverhouding. In totaal telt Heinen Delfts Blauw circa 75 medewerkers.
De opdracht
Schrijf de teksten voor de nieuw te realiseren website/webshop. Met als basis de strategie en het marketingplan, ontwikkeld door Wendy Kroes-Doorn (MOM! Marketing & Consultancy). En op basis van gesprekken met eigenaar Jorrit Heinen, zijn vader Jaap Heinen (grondlegger van het bedrijf) en met nog zes sleutelfiguren binnen Heinen Delfts Blauw.
Het resultaat
Een website en webshop, ontworpen en ontwikkeld door OrangeTalent. Met teksten waarin de nieuwe visie van Heinen Delfts Blauw naar voren komen. En die zijn geoptimaliseerd voor Google (met uitzondering van de webshop).