Auto’s. Sommige mensen kun je er ’s nachts wakker voor maken, anderen blijven er Siberisch koud onder. Voor de één is een auto een statussymbool, de ander ziet niets meer dan een stuk blik op vier wielen een een stuur. De één koopt een auto voor de kick, de ander om veilig van A naar B te komen. Afijn, wie op zoek is naar een gebruikte auto, komt al gauw op de website van AutoTrack: de zorgvuldige autosite van Nederland.
De opdracht
In opdracht van Automotive Mediaventions, het bedrijf achter AutoTrack, schreef ik – in een team van tekstschrijvers – in 2020 een flink aantal SEO-teksten over tal van automodellen. Van Dacia Sandero tot Ferrari 458. Van Peugeot 207 tot Lamborghini Huracán. En van Volkswagen Camper tot Opel Vivaro. Informatieve teksten voor mensen die onpartijdige informatie zoeken over merken en modellen, zodat dat hen helpt om de juiste keuze te maken. Veel uitzoekwerk (zoals tests lezen en bekijken) inderdaad. En vooral een ontzettend leuke SEO-schrijfklus om te doen. En, de teksten scoren lekkûh in Google.
Wie is Autotrack ook alweer?
AutoTrack is al sinds 2002 de meest betrouwbare portal voor nieuwe en tweedehands auto’s op de Nederlandse markt. Ze biedt consumenten onafhankelijke informatie over het omvangrijke auto-aanbod. AutoTrack werkt nauw samen met onder meer ANWB, BOVAG en CARFAX.