Nee, zelf ben ik niet bepaalt een agrariër. Kan bij wijze van spreken nog net een aardappel van een ui onderscheiden. En dan vooral dankzij die handige bordjes in de supermarkt. Maar inmiddels ben ik een stuk boerenwijsheid rijker. Dat heeft alles te maken met die ontzettend leuke SEO-schrijfklus voor Berg Fourage in Nunspeet. Wielink Websolutions bouwde de website, ik schreef de teksten. Optimaal voor Google, een belangrijke klanteis.
De klant
Berg Fourage is één van Nederlands grootste en snelstgroeiende fouragebedrijven. Met specialistische kennis adviseren én ontwikkelt dit bedrijf de producten die agrariërs dagelijks nodig hebben. Stalstrooisels, ruwvoer, bijproducten en grondstoffen, ook biologische. De beste producten, voor topprestaties.
De opdracht
Berg Fourage was toe aan een nieuwe website waarop klanten beter de weg vinden en makkelijker bestellen. Een website ook die goed vindbaar is in Google, met een schuin oog naar de concurrentie. Nog een belangrijke wens: frisse, opgewekte en makkelijk leesbare teksten. Want de boer, die moet boeren. Niet onnodig lange, ingewikkelde teksten lezen. Dan haakt-ie af.
En het resultaat?
Nou, zoals Berg Fourage graag wilde: een frisse en intuïtieve website waarop klanten nog sneller en makkelijker de producten vinden die zij nodig hebben. Via app, telefoon of mail kunnen ze rechtstreeks contact opnemen met de eigen Fourage-specialist in de eigen regio. In de website hebben vele tientallen producten een eigen pagina gekregen, natuurlijk geoptimaliseerd. Mooi.