Zeg. het krachtig en helder         

Website optimaliseren voor Google

Heb je een website, maar is deze niet goed vindbaar in Google? Ik help je graag om je website te optimaliseren. Mijn werkwijze is efficiënt en effectief:

 

Website optimaliseren in 6 stappen

1. Intakegesprek bij de klant (of telefonisch)

Wie zijn jouw doelgroepen? Op welke zoektermen wil je worden gevonden? Welke doelstellingen heb je met je website? En niet te vergeten: hoe presteert je website op dit moment in Google (nulmeting)? Al deze vragen komen aan bod tijdens het intakegesprek.

 

2. Zoekwoordenonderzoek (SEO)

Op welke zoektermen zoeken mensen in Google? Welke informatiebehoeften leven er? En waar kunnen we mee scoren in Google? Om hierachter te komen, voer ik een zoekwoordenonderzoek uit. Dit doe ik met het SEO-pakket Keywordtool.io. Mijn manier van onderzoek is de meest grondige. Ik achterhaal zowel de shorttail-zoekwoorden (zoektermen met 1 of 2 woorden) als de longtail-zoektermen (3 en meer woorden). En ik onderzoek niet alleen het maandelijkse zoekvolume, maar ook de kans dat je met een specifiek zoekwoord kunt scoren in Google.

 

3. Menustructuur

Op basis van het zoekwoordenonderzoek bekijk ik of de menustructuur moet worden aangepast. En of het misschien verstandig is om nieuwe pagina’s aan te maken.

 

4. Zoektermen doorvoeren, teksten aanpassen

Voor elke pagina van je website selecteer ik de meest kansrijke, relevante zoektermen. Ik voer deze termen door in zowel de metateksten (de paginatitel is een ranking-factor) als in de H1-kop en de teksten. Het kán noodzakelijk zijn teksten aan te passen. Bijvoorbeeld door informatie toe te voegen, zodat de tekst meer aansluit bij de behoefte van de websitebezoeker. 

 

5. Conversie-optimalisatie

Ook pas ik verleidingstechnieken toe in de teksten, met als doel dat mensen de gewenste actie ondernemen. Zoals contact opnemen of een e-book downloaden. Dit heet: conversie-optimalisatie. Als de informatie op een website nuttig is en mensen langer rondkijken, draagt dit mede bij aan een goede ranking in Google.

 

6. Rankings bijhouden

Hoe scoort de aangepaste website in Google? En hoe gedragen bezoekers zich op jouw website? Belangrijk om dat bij te houden. Ik doe dit zelf óf werk hiervoor samen met online marketeers.

 

Samenwerking met een online marketeer

Voor het optimaliseren van websites werk ik bij voorkeur samen met een online marketeer. Vooral als het gaat om complexe websites met veel pagina’s of om webshops. Ikzelf voer dan het zoekwoordenonderzoek en de optimalisatie uit, terwijl de online marketeer zorgt voor de nulmeting en de metingen na optimalisatie van de website. Op basis van deze metingen sturen we zo nodig bij.

 

Laat ook je website optimaliseren voor Google

Gratis SEO-scan

Wil je weten of je webteksten SEO-proof zijn? Ik bied je een gratis SEO-scan aan.
Gewoon advies, geen verdere verplichtingen. Ja, doe mij een gratis SEO-scan.