Zeg. het krachtig en helder         

SEO-tekstschrijver voor online succes

Een website of webshop laten bouwen is leuk! Maar dan die teksten. Pfff. Hoe pak je dat nou het best aan? En hoe zorg je voor goede teksten die jouw unieke verhaal goed vertellen? Die bijdragen aan een goede vindbaarheid in Google? En die bijdragen aan de doelstellingen die je hebt met jouw website? Uitstellen is niet de oplossing. Een professionele SEO-tekstschrijver inschakelen wel. Ik help je graag.

 

Wat doet een SEO-tekstschrijver?

Je kunt van mij verwachten dat ik webteksten schrijf die bijdragen aan een goede vindbaarheid in Google. En als mensen eenmaal op je website zitten, dan is het natuurlijk dat zij doen wat jij graag wilt. Zoals contact opnemen. Een e-book downloaden. Of een brochure opvragen. Dat heet: conversie-optimalisatie. SEO stopt dus niet bij een goede vindbaarheid en veel bezoekers.

 

Jouw unieke positionering

Als tekstschrijver houd ik ervan om werk te maken van het unieke verhaal van jouw bedrijf of organisatie. Dat is de basis. Want zonder eigen verhaal geen overtuigende teksten. Ik ga graag samen met je op zoek naar dat verhaal. 

 

Ook complexe onderwerpen (love it!)

Heb je een complex verhaal te vertellen? Daag me gerust uit! Ik schrik niet terug voor ingewikkelde onderwerpen. Integendeel: I love it! Dat geldt ook voor gevoelige thema’s. De afgelopen jaren werkte ik onder meer voor TNO en Defensie. Ik werk voor veel ICT-gerelateerde bedrijven. En ik heb veel inhoudelijke kennis van zorg & welzijn. Om maar iets te noemen.

 

Tekstschrijver sinds 1996

Ik mag mezelf gerust een ervaren tekstschrijver noemen. Na mijn studie journalistiek rolde ik in 1996 in het commerciële tekstschrijven. Sindsdien werkte ik voor tal van bedrijven, organisaties en overheden. Grote organisaties zoals TNO, Defensie, Van Marcke, Dorel Juvenile en ’s Heeren Loo. En tal van MKB-bedrijven en zzp-ers. Ik schrijf teksten voor magazines, brochures, advertenties en zelfs bierflesjes (Leeuw Bier was ooit klant). Tegenwoordig richt ik me vooral op SEO. En met succes, mag ik wel zeggen. Zie de certificaten in de footer van deze website. En lees de klantcases met klantquotes.

 

Mijn werkwijze

Elke opdracht is natuurlijk maatwerk. En schakel me in zoals jij dat wilt. Globaal hanteer ik de volgende werkwijze:

1. Intakegesprek bij de klant.

Het doel: goed inzicht krijgen in de (dienstverlening van) de klant én van de doelgroepen. Ook gaan we dieper in op het unieke en onderscheidende verhaal van de klant (de positionering).

2. SEO-onderzoek.

Op welke zoektermen en topics zoeken mensen werkelijk in Google? Welke informatiebehoeften leven er? En waar kunnen we mee scoren in Google? Mijn manier van zoekwoordenonderzoek is de meest grondige. Dat durf ik gerust zo te stellen. Ik achterhaal de shorttail zoekwoorden (zoektermen met 1 of 2 woorden) en de longtail zoektermen (3 en meer woorden). En ik onderzoeken niet alleen het maandelijkse zoekvolume, maar ook de kans dat je met een specifiek zoekwoord kunt scoren in Google.

3. Navigatiestructuur.

Op basis van het SEO-onderzoek doe ik een voorstel voor de navigatiestructuur. Relevante zoektermen waar veel op wordt gezocht én die van toepassing zijn op jouw dienstverlening verdienen veelal een aparte pagina. 

4. Schrijven.

Ik schrijven de webteksten én de metatekstjes (paginatitel en metaomschrijving). Het is zaak om de best mogelijke pagina over het specifieke onderwerp te schrijven. Zo informatief mogelijk voor de doelgroep. Hoe beter je alvast inspeelt op de informatiebehoefte, hoe meer jullie doelgroepen zich erin herkennen. Ook pas ik verleidingstechnieken toe in de teksten, met als doel dat mensen actie ondernemen. Zoals contact opnemen of een e-book downloaden. Als de informatie op een website nuttig is en mensen langer rondkijken, draagt dit mede bij aan een goede ranking in Google.

Lees meer over webteksten schrijven

5. Teksten afstemmen en finetunen

Na oplevering van jouw website ben je niet klaar. Integendeel, dan begint het pas. In samenwerking met een online marketeer houd ik graag de prestaties van je website bij. Zo nodig ontvang je advisies over mogelijke aanpassingen. En natuurlijk kun je me inschakelen voor het schrijven van blogs. Want een website is nooit af.

 

Gun jezelf een SEO-tekstschrijver

Twijfel je nog over zelf doen of uitbesteden? Of aarzel je nog tussen mij of een andere SEO-tekstschrijver? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek. Ook ik vind het belangrijk om te werken voor klanten met wie het echt klikt.

 

 

 

 

 

Gun je zelf een SEO-tekstschrijver. Neem vrijblijvend contact op!

Gratis SEO-scan

Wil je weten of je webteksten SEO-proof zijn? Ik bied je een gratis SEO-scan aan.
Gewoon advies, geen verdere verplichtingen. Ja, doe mij een gratis SEO-scan.