Zeg. het krachtig en helder         

Hoe ben je het communicatievak ingerold?

“In 1993 studeerde ik af aan het Hoger Informatie en Communicatie Onderwijs (HICO) in Zwolle. Ik werkte toen al enkele jaren in de regionale journalistiek. Ook ben ik jaren popjournalist geweest. Maar ik werd al snel tekstschrijver. En ontdekte dat het vak van copywriter mij goed ligt.”


En waarom ben je copywriter geworden?

“Dat ontdekte ik pas in 2009. Ik deed toen de Jane® talentenscan. Daaruit kwam mijn unieke bestemming naar voren. Ik heb ‘een natuurlijke aanleg en motivatie om producten diensten en mensen op een aantrekkelijke en bijzondere manier te presenteren.’ Ik ontdekte ook dat ik werk vanuit mijn inlevingsvermogen. En: dat ik ten diepste houd van orde scheppen.”


Waarom vertel je dit?

“Toen ik najaar 2012 besloot zelfstandig tekstschrijver te worden, vroeg ik mezelf af wat mij precies kenmerkt als tekstschrijver. Ik pakte de talentenscan er weer bij. En herontdekte dat inlevingsvermogen mijn wapen is. En dat ik daarmee tot teksten kom die een doelgroep raken. Ik verdiepte me ook in de Golden Circle-gedachte van Simon Sinek, die uitgaat van de visie dat de drijfveer van de ondernemer de reden is dat mensen bij je kopen. Mijn ‘Why?’ Dat is mijn drang om orde te scheppen.


Wat hebben klanten aan jouw ‘Why’?

“Dat ik orde en duidelijkheid schep in het hoofd van mijn opdrachtgever én in het hoofd van de doelgroep. En dat ik vanuit mijn inlevingsvermogen altijd zoek naar de juiste woorden en beste argumenten voor de specifieke doelgroep. Met andere woorden: ik kom graag tot de essentie. Daardoor komt een communicatieboodschap maximaal over. Voor maximaal resultaat.


Wilt u weten wat ik zoal beteken voor mijn klanten?

Klanten en cases

Gratis SEO-scan

Wil je weten of je webteksten SEO-proof zijn? Ik bied je een gratis SEO-scan aan.
Gewoon advies, geen verdere verplichtingen. Ja, doe mij een gratis SEO-scan.