Zeg. het krachtig en helder         

Webteksten schrijven

Zelf je webteksten schrijven? Kun je doen. Maar bedenk wel dat een slechtgeschreven teksten al gauw omzet kost. Een goede online tekstschrijver brengt zijn geld dus dubbel en dwars op. Niet eenmalig, maar voor de langere termijn. Een online tekstschrijver draagt bij aan een goede vindbaarheid in Google. En zorgt dat zoveel mogelijk mensen op jouw website doen wat  jij graag wilt. Contact opnemen, een e-book downloaden, zich inschrijven voor je nieuwsbrief. 

Een goedgeschreven webtekst is het resultaat van zoekwoordenonderzoek, marketing, een snufje psychologie en ... gezond verstand. En dat is meestal een heel gepuzzel. Mooi als ik dat voor jou kan doen!

 

Op basis van het zoekwoordenonderzoek (dat ik uitvoer met de SEO-tool Keywordtool.io) bepalen we welke thema's we het best kunnen uitdiepen, met kwalitatief goede SEO-teksten: originele en informatieve content die relevant is voor je (potentiële) doelgroepen. Want goede vindbaarheid is mooi, uiteindelijk draait het om informeren, overtuigen en verleiden. Om resultaat.

 

Google wordt steeds slimmer

Google wil een zo optimaal mogelijke user experience. Ze voert daarom continu veranderingen door in haar zoekalgoritme en in de encryptie van zoekwoorden. Dankzij de ontwikkeling van Semantic Search slaagt Google er steeds beter in om de kwaliteit en inhoud van SEO-teksten te analyseren. Google kijkt dus allang niet meer alleen naar zoekwoorden. Zomaar wat slimme trucjes uitvoeren (zoals keyword-stuffing) werkt niet meer. En dat is maar goed ook. Natuurlijk, het loont nog altijd om de juiste zoekwoorden op de juiste plekken te zetten. Maar Google wordt steeds slimmer en kijkt tegenwoordig bijvoorbeeld naar de context van een tekst. En: naar de unieke relevantie van een tekst voor de doelgroep. Dat biedt kansen voor organisaties die écht iets hebben te vertellen en die hun kennis graag delen met hun (potentiële) doelgroepen. Informatie die het lezen én delen waard is. En die uiteindelijk bijdraagt aan je bedrijfsdoelstellingen.

 

Meetbaar resultaat van website of webshop

Als tekstschrijver help ik bij content-optimalisatie: het voor Google optimaliseren van de content van je website of webshop. Maar goede vindbaarheid zit ‘m ook in de techniek van uw website. Daarvoor werk ik samen met gespecialiseerde internetbureaus. Dankzij deze samenwerking is het ook mogelijk het effect van je website of webshop te analyseren. Wat gaat goed? En waar in het proces haken je online bezoekers af? Het is allemaal nauwkeurig meetbaar met Google Analytics. Hiervoor werk ik samen met gespecialiseerde partijen; ik blijf namelijk graag zoveel mogelijk schrijven.

  

Ontdek wat mijn klanten vinden:

Ga naar Klanten & Cases

Gratis SEO-scan

Wil je weten of je webteksten SEO-proof zijn? Ik bied je een gratis SEO-scan aan.
Gewoon advies, geen verdere verplichtingen. Ja, doe mij een gratis SEO-scan.